Kontakt
Öppettider
Banan: Öppen.
Rangen: Öppen hela dygnet förutom torsdagar 6.00-9.00 (klippning)
Trackman (skärmar): Öppen 08.00-21.00
Receptionen:
Fre-sön 8.00-17.00
Mån-tors 09.00-18.00
Midsommarafton stängt för tävling.
Midsommardagen 9.00-18.00
(Stängt vid snöfall.)
Telefon kundsupport: 0736878178.
Mail:info@forsgolf.se
E-post: info@forsgolf.se kansliet@forsgolf.se
Driftansvar susanna@forsgolf.se
(Du som gäst behöver ringa för att boka golfbil och boka tider om du inte kan göra det på mingolf.se, detta går inte att göra via mail.)
Kontaktformulär
Adress
Vitsåvägen 2, 137 91, Västerhaninge
Vägbeskrivning
Väg 73 mot Nynäshamn, ta avfarten mot Årsta Havsbad/Berga. Direkt efter avfarten svänger du vänster, kör under bron och tar första avfarten till höger.
FAQ
Frågor & svar
Jag kan inte logga in på Min Golf
Det är viktigt att e-postadressen som är kopplad till Min golf är densamma som i Git. Har du ändrat -postadress behöver du kontakta info@forsgolf.se så att de kan ändra till rätt e-postadress. Du kan sen be om ett nytt lösenord. Observera att vi endast kan ändra din e-postadress om du är medlem i vår klubb!
Vad har jag för golf-id?
Om det var längesen du spelade eller om du glömt bort ditt golf-id kan vi hitta det åt dig. Enklast är att maila info@forsgolf.se. Vi behöver då ditt fullständiga personnummer för att kunna ta fram det åt dig.
Spel på banan
Hur bokar jag en tid?
Enklast är att ladda hem appen Min golf bokning. Där kan du enkelt boka/avboka tid, boka golfbil och ankomstregistrera dig. Du kan också ringa 0850026870 för att komma till receptionen.
Jag är inte medlem i en klubb &/eller har inget aktivt golf-id, hur bokar jag en tid?
Du kan boka en tid via Min golfs bokningsapp. Då behöver du först skapa ett Pay & Play-konto. Du hittar informationen längst ner på startsidan i Min golfs bokningsapp. Du kan också boka genom att ringa 0850026870 för att komma till receptionen.
Hur registrerar jag en HCP-rond i Min golfs bokningsapp?
Du går till fliken HCP och klickar på registrera HCP-rond. Har du bokat via appen så läggs din grundinformation till automatiskt och du fyller i poäng hål för hål, eller total, markör och registrerar.
Har du bokat i ett annat system väljer du Manuell rond, Svensk klubb och söker efter klubben du spelat på. Fyll sedan i alla uppgifter och ditt resultat.
Jag har råkat registrera fel på min rond, hur rättar jag till det?
Du kan kontakta oss genom info@forsgolf.se eller genom att ringa 0850026870 så kan vi ta bort den senast registrerade ronden. Du kan sen registrera om ronden på nytt med korrekt resultat.
Vad gäller vid frost på banan?
Är det frost så utgår din bokade tid och du behöver själv boka en ny tid. Har du redan betalat din runda behöver du kontakta receptionen eller skicka e-post till info@forsgolf.se så gör vi en återbetalning till dig.
Det är alltid förbjudet att beträda banan, övningsområden och puttinggreen när det är frost.
Kan man hyra klubbor?
Vi har hela golfset för uthyrning om du behöver till spel på banan. Kostnad för set är 250 kr för vuxen och 150 kr för junior. Vi lånar ut enstaka klubbor om du vill stå och slå på rangen.
Kan man hyra golfbil?
För att hyra golfbil hos oss behöver du godkänna dessa regler: LÄNK. Vi har 6 golfbilar för uthyrning. Du kan boka via Min golf. Under lågsäsong (tidig vår, sen höst) behöver man ringa in och boka: 0850026870. Golfbil kostar 400 kr att hyra för 18 hål (300 kr med sjukintyg) och 300 kr för 9 hål (200 kr med sjukintyg).
Kan det bli golfbilsförbud?
Ja det kan finnas restriktioner för golfbilar beroende på banans kondition.
Kan jag använda mitt GAF, SGA och introduktionskort?
Det går bra att använda 1 gång per år. Hör av dig till info@forsgolf.se senast dagen innan du ska spela.
Medlemskap
Hur blir jag medlem?
Du går in på Medlemskap – Fors Golf och väljer det medlemskap som passar dig. Du klickar sen på priset och kommer sen vidare till betalningssidan. Här kan du betala med kontokort. Du får en beställningsbekräftelse skickad till din mail. Vi godkänner sen ditt medlemskap. Om du är osäker på ditt golf-id eller om du aldrig haft något, fyller du i ditt personnummer på den raden så att vi kan hitta dig/skapa ett golf-id till dig.
Jag vet inte om jag kommer spela så mycket i år, hur gör jag?
Du kan antingen byta medlemskap till ett med mindre spelrätt, eller avvakta med betalningen tills du vet hur du vill göra under säsongen. Vi skickar inte ut någon påminnelseavgift.
Jag behöver kvitto på mitt köp, hur får jag det?
Om du gjort ett köp via Min golfs bokningsapp så hittar du dina kvitton under ”Mina kvitton” i appen. Om du gjort ett köp i kassan i receptionen mailar du info@forsgolf.se och uppger exakt tid för köp och vad du betalat. Om det är ett kvitto för medlemskap där köpet gjorts via hemsidan eller på plats i receptionen, så mailar du info@forsgolf.se och uppge gärna direkt ditt personnummer om det är något du behöver ha med till friskvården. Har du betalat medlemskapet via Min golf hittar du ditt kvitto där.
Hur kontrollerar jag att mitt medlemskap är aktiverat?
Börja med att logga in på Min golf med ditt golf-id och ditt lösenord. Om du saknar ett aktivt medlemskap så kommer du se en röd text bredvid ditt namn som säger ”Ej aktiverat medlemskap”. Denna text försvinner så fort ditt medlemskap är aktiverat.
Hur får jag mitt golf-id?
När du köper ett medlemskap fyller du i dina uppgifter i beställningsformuläret. Vi skapar sedan ett golf-id och mailar dig i samband med registreringen av ditt medlemskap.
Vad är ett golf-id?
Ett golf-id är ditt medlemsnummer som används i GIT (Golfens IT-system). Du använder det vid bokning av tider och för identifiering på golfklubbar.
Ditt golf-id består av de första sex siffrorna i ditt personnummer samt tre slumpmässigt utvalda siffror.
Hur uppdaterar jag mina uppgifter i Min golf?
Gå in på Min Golf, sedan klickar du på ”Mina inställningar” och därefter ”Mina kontaktuppgifter”. Här kan du ändra både e-post och postadress.
Måste jag ha ett medlemskap?
För att kunna spela på andra klubbar behöver du ett medlemskap. Vår klubb är Pay & Play vilket innebär att du inte behöver ett medlemskap för att spela hos oss, däremot kan du inte registrera dina rundor och heller inte spela på andra klubbar som inte är Pay & Play.
När registreras mitt medlemskap?
Ditt medlemskap blir automatiskt registrerat inom 1-2 dagar.
Hur länge är mitt medlemskap giltigt?
Ditt medlemskap gäller per kalenderår och slutar gälla den 31/12-24.
Får jag någon klubb-bricka eller medlemskort?
Nej, golfförbundet har slutat med medlemskort och det har helt ersatts med golf-id.
Jag vill inte längre vara medlem, hur gör jag?
Du skickar ett mail till kansliet@forsgolf.se där du uppger ditt golf-id och att du vill begära utträde ur klubben. Senast den 30/11-24 (Efter årsskiftet behöver detta ändras till 25). behöver vi få in din anmälan om utträde för att du inte ska få avgifter skickade till dig för säsongen 2025.
Årsavgifter
Hur betalar jag årsavgift?
- Du loggar in på Min Golf med ditt golf-id och lösenord.
- Du går sen till ”Obetalda avgifter”.
- Du klickar i de avgifter du ska betala. Du måste betala både medlemsavgiften och spelavgiften för att aktiveras för spel.
- Du trycker sen på Välj betalsätt.
- Se så att uppgifterna stämmer och klicka på nästa.
- Kicka i rutan ”Jag accepterar köpvillkoren” och tryck sen på Nästa.
- Du kan välja att betala utan inloggning eller logga in om du redan är kund.
- Välj betalsätt som passar dig bäst.
Observera att om du väljer alternativet faktura är det Swedbank Pay som administrerar den till dig och inte klubben. - Kvitto på köpet hittar du under Genomförda betalningar.
Hur kan jag använda mitt friskvårdbidrag?
Det beror på din friskvårdsleverantör. Vanligast är att du betalar med det betalsätt du vill och tar ut ett kvitto från Min Golf som du sen skickar in. Vill du ha med personnumret på kvittot går du in under Sekretess och nix och klickar för att du vill ha ditt personnummer med på kvittot.
Har du Epassi behöver du kontakta oss på info@forsgolf.se då vi behöver justera dina avgifter manuellt.
Här kan du läsa vilka regler som gäller för friskvård: Friskvårdsbidrag – Golf.se